11/16/2020

Stephen King "Cmętarz zwieżąt"

 Cześć Kochani, witajcie z powrotem po dłuższej przerwie. Dzisiaj opowiem wam o książce "Króla horroru"- Stephena Kinga pod tytułem "Cmętarz zwieżąt".

Ta powieść to moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Długo odwlekałam zabranie się za tę książkę gdyż bałam się, żeby nie zrazić się do tego gatunku.

Rodzina Creedów, Louis, Rachell, Ellie i Gage oraz kot Ellie Churchill (Church), przeprowadza się do miasteczka Ludlow. Rodzina poznaje nowego sąsiada, Juda Crandalla, który ostrzega ich o drodze obok ich domu którą bardzo szybko jeżdżą ciężarówki z zakładu chemicznego. Mężczyzna wspomina również o starym cmentarzu dla zwierząt, stworzonym przez miejscowe dzieci, na który później ich zabiera. Po wizycie na "Cmętarzu" Ellie jest rozbita i obawia się śmierci najbliższych.  Rachel nie chce by jej dzieci miały styczność ze śmiercią. Wkrótce potem Jud znajduje ciało Churcha i zawiadamia Louisa o śmierci pupila córki. Sąsiad proponuje mu pochówek kota w szczególnym miejscu, w nocy zabiera Louisa do miejsca znajdującego się za "Cmętarzem zwieżąt". Wkrótce potem zaczynają mies miejsce niepokojące wydarzenia. Czy nowa sytuacja rozbije rodzinę Creedów? Jakie konsekwencje biędzie ciągnąć za sobą decyzja o pochówku kota? Czy Louis pokona śmierć? Czy odkryje tajemnice "Cmętarza zwieżąt"?...

Odpowiedź na te i wiele innych pytań znajdziecie sięgając po tę powieść.

Książka ogólnie bardzo mi się spodobała lecz nie znalazłam tam aż tylu wydarzeń które by mnie przeraziły, oczekiwałam trochę więcej strachu. mimo wszystko książka jest wyjątkowa, wydarzenie nieprzewidywalne. Jednak mimo wszystko książka jest niepokojąca dlatego polecam tę książkę osobom powyżej 16 roku życia. Moja ogólna ocena książki to 7,5/10.

Bardzo dziękuję Oldze z Wielkiego Buka za polecenie mi tej książki. na pewno nie było to moje ostatnie spotkanie z twórczością tego autora i częściej będę sięgać po książki z gatunku grozy.

To wszystko odemnie mam nadzieję teraz wrócić do regularnego pisania. Zapraszam was również na mojego Facebooka i Instagrama (Niewyżyta czyta), oraz na moje konto na Lubimyczytać.pl (werciareads). Do zobaczenia niedługo, pa pa Kochani.        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz