8/14/2020

"13 powodów" Jay Asher

 Cześć Kochani, witam was ponownie na moim blogu. Dzisiaj opowiem wam trochę o książce "13 powodów" Jay'a Asher'a.

             

Jay Asher to amerykański pisarz, autor książek dla nastolatków oraz dla dzieci. Najbardziej znany jest jednak z książki "13 powodów" o której dzisiaj właśnie porozmawiamy.

Clay jest to nastoletni chłopak uczęszczający do liceum, jest to główny bohater naszej powieści. Pewnego dnia Clay otrzymuje tajemniczą przesyłkę, pudełko po butach pełne kaset magnetowidowych. Włączając je dowiaduje się, że jest to 13 nagrań jego koleżanki Hanny która niedawno popełniła samobójstwo. W nagraniach dziewczyna wyjaśnia dlaczego podjęła taką decyzję oraz jakie wydarzenia się do tego przyczyniły. Każda taśma poświęcona jest jednej osobie która miała swój wkład w śmierć Hanny. Chłopak nie ma pojęcia dlaczego dostał taśmy, ani w jaki sposób przyczynił się do śmierci dziewczyny.

Książka ta porusza niecodzienny temat samobójstwa i straty. Pokazuje jak młodzi ludzie z najbliższego otoczenia reagują na samobójstwo i jak radzą sobie ze stratą.

Szczerze mówiąc nie rozumiem tego całego zachwytu jaki był na tą książkę. Jak dla mnie była ona bardzo przeciętna. W niektórych momentach bardzo mi się dłużyła, była bardzo zwyczajna, nie znalazłam w niej nic niezwykłego.

Moja ogólna ocena tej książki to 4,5/10

To już wszystko na dzisiaj odemnie. Zachęcam was do subskrybowania mojego bloga żeby być na bieżąco. Zapraszam was również na mojego Facebooka i Instagrama. Zapraszam na moje konto na Lubimyczytać- Werciareads.

Pozdrawiam was gorąco i do następnego razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz